Ì   تاریخ، فلسفه و ماهیت آموزش هنر در دوره ابتدایی

  • آموزش هنر در مکاتب تربیتی اسلامی

 

Ì   ابعاد روانشناسی آموزش هنر در دوره ابتدایی

  • نظریه های یادگیری و کاربست آن در آموزش هنر دوره ابتدایی
  • نقش هنر در پرورش ویژگی­ های روانشناختی کودکان (تقویت و پرورش حواس، افزایش اعتماد به نفس، خلاقیت و پرورش حس زیبائی شناختی)    

                                             

Ì   طراحی آموزشی در زمینه هنر در آموزش دوره ابتدایی

  • آموزش نقاشی، کاردستی، موسیقی، ادبیات و شعر، هنرهای نمایشی، آواها و نغمه ­های بومی و محلی، قصه و قصه گویی
  • راهبردهای تدریس خلاق، مشارکتی، تلفیقی و مهارت­ محور در آموزش هنر دوره ابتدایی
  • الگوهای تدوین برنامه درسی هنر در آموزش ابتدایی(کلاس های چندپایه، طراحی واحد یادگیری، کارورزی و کارآموزی، ارزشیابی هنر در آموزش دوره ابتدایی)
  • آموزش هنر با استفاده از سایر محیط ­های یادگیری (گردشگری، موزه،کارگاه ­های صنایع دستی، محله، اجتماع)
  • آموزش اصولی هنر: موانع، کج فهمی­ ها، چالش ها و چشم­انداز آینده
  • پژوهش­های یادگیری محور (اقدام پژوهی، درس­پژوهی و روایت­پژوهی) در آموزش هنر دوره ابتدایی

 

Ì   ابعاد اجتماعی آموزش هنر در دوره ابتدایی

  • آموزش هنر و ارتقاء سواد فرهنگی: تقویت روحیه تعاون و فعالیت گروهی، حفظ محیط زیست، قانون گرایی، تقویت فرهنگ محلی و بومی  و...
  • آموزش هنر و توسعه پایدار

 

Ì   نقش فناوری­های نوین در آموزش هنر دوره ابتدایی

  • کاربرد فناوری­ های نوین در آموزش هنر
  • آموزش هنر به روش الکترونیکی: فرصت ها­، چالش ها  و راهبردها (با تاکید بر تجارب زیسته در دوران همه گیری کرونا)

Ì   تجارب و مطالعات بین ­المللی در آموزش هنر دوره ابتدایی

  • مطالعات تطبیقی در آموزش هنر دوره ابتدایی
  • تربیت معلم هنر : الگوهای بومی و تجارب و مطالعات بین­ المللی