بررسی میزان آشنایی معلمان ابتدایی ناحیه یک شهر شیراز از برنامه تدریس درس هنر در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1065-CNF
نویسندگان
1مدیر دبستان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک
2کارشناس مسئول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ومدرس دانشگاه فرهنگیان
3کارشناس گروههای آموزشی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 1 مدرس دانشگاه فرهنگیان
چکیده
هدف مقاله حاضر بررسی میزان آشنایی معلمان ابتدایی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی 1400-1399 از برنامه تدریس درس هنر در دوره ابتدایی می باشد. روش پژوهش توصیفی غیرآزمایشی و جامعه آماری شامل آموزگاران ناحیه یک شیراز بود که تعداد 90 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته با استفاده از راهنمای تدریس هنر دوره ابتدایی استفاده گردید.
نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین جنسیت معلمان و میزان آشنایی آنان با تدریس درس هنر در دوره ابتدایی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همچنین بین تحصیلات معلمان و میزان آشنایی آنان با تدریس درس هنر در دوره ابتدایی تفاوت معنی داری وجود ندارد. میزان آشنایی معلمانی که فاراغ التحصیل مراکز تربیت معلم می باشند بیشتر از سایر معلمان می باشد. همچنین میزان آشنایی معلمان ابتدایی ناحیه یک شهر شیراز در سال تحصیلی 1400-1399 از برنامه درسی هنر در دوره ابتدایی بسیار کمتر از متوسط می باشد.
کلیدواژه ها