بررسی اثر موسیقی کلاسیک و آموزش آن بر توانمندی و خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1057-CNF
نویسندگان
1گروه آموزشی هنر،دانشکده شهید شرافت،دانشگاه فرهنگیان نسیبه، تهران
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تهران
چکیده
خلاقیت انسان با قرار گیری ذهن او در برابر چالش ذهنی فعال و برانگیخته می شود. به میزانی که این چالش ها بخش های متفاوتی از ذهن را برانگیخته کنند خلاقیت ذهن در زمینه های گوناگون افزایش می یابد. بر اساس هشت ساختار ذهنی ارائه شده توسط هاوارد گاردنر(1983)، " مهارت موسیقی یکی از هشت ساختار ذهنی است وتاثیر به سزایی بر آدمی دارد و این ساختار و ساختار های دیگر خود را به صورت منحصر به فردی نشان می دهند. " بر اساس نظریه استرنبرگ ،کمتر کاری کاملا تحلیلی، خلاق یا عملی است و بیشتر کار ها نیاز به ترکیب این سه مهارت دارد[3]. شناخت موسیقی و آموزش آن در مدارس به طور همزمان سه مهارت تحلیلی، خلاقیت و مهارت عملی را به چالش می کشد و با برقراری ارتباط تنگاتنگ روند یادگیری دانش آموزان را بهبود می بخشد. پژوهش ارائه شده بر اساس تحقیقات کتابخانه ای و استفاده از مقالات مرتبط است. داده ها به صورت تحلیلی، تطبیقی مورد مطا لعه و جمع بندی قرار گرفته است. این پژوهش سعی دارد اثر موسیقی کلاسیک و همچنین آموزش آن برتوانمندی وخلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی را بررسی کند.
کلیدواژه ها