آموزش تلفیقی هنر با سایر دروس دوره ابتدایی بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی
کد مقاله : 1054-CNF
نویسندگان
1دانشجو معلم
2هیات علمی دانشگاه فرهنگیان فارس
چکیده
یکی از روشهای آموزش هنر در مقطع ابتدایی، آموزش به شیوه تلفیقی است. هدف از پژوهش حاضر تحلیل و بررسی چگونگی آموزش تلفیقی هنر با سایر دروس مقطع دبستان، بر اساس هوشهای چندگانه گاردنر است. برای انجام این پژوهش از روش توصیفی - تحلیلی استفاده شد. یافتههای پژوهش در شش بخش: تلفیق هنر با دروس علوم، مطالعات اجتماعی، تربیتبدنی، ریاضی، فارسی و هدیههای آسمانی بررسی شدند. یافتههای پژوهش شامل معرفی هوشهای چندگانه گاردنر و ارتباط آنها با موضوعات دروس در دوره ابتدایی و فعالیتهای مؤثر در تلفیق آموزش هنر با سایر دروس دوره ابتدایی بود. نتایج نشان داد که تلفیق هنر با سایر دروس مقطع دبستان، آن هم بر پایه هوشهای چندگانه گاردنر، امکانپذیر بوده و میتوان به کمک این روش ضمن توجه بیشتر به آموزش هنر، زمینه رشد و تقویت هر یک از هوشهای دانشآموزان را فراهم کرده و تدریس سایر دروس را جذابتر ساخت. بنابراین پیشنهاد شد که آموزگاران حتی الامکان در آموزش از شیوه تلفیقی استفاده کنند.
کلیدواژه ها