تربیت دید زیبایی شناسی و تأثیر آن بر رفتارهای هیجانی- اجتماعی دانش آموزان ابتدایی دارای اختلال یادگیری
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1052-CNF
نویسندگان
1دانشگاه فرهنگیان، تهران
2مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران
چکیده
کودکانی که دارای اختلال یادگیری هستند، به علت شکست های متوالی دچار تنهایی، انزوا، پرخاشگری و سایر رفتارهای هیجانی-اجتماعی می گردند هدف این مقاله آشنایی با جنبه های کاربردی ترویج دید زیبایی شناسی در نگرش معلمان، والدین و دانش آموزان که با به کاربستن اصول تربیت زیبایی شناسی منجر به کنترل رفتارهای هیجانی-اجتماعی در دانش آموزان میگردد، پژوهش حاضر از نوع نظری و با روش توصیفی-تحلیلی در حیطه پژوهش های کیفی انجام شده و از لحاظ دسته بندی بر اساس هدف یک تحقیق کاربردی بوده و جمع آوری اطلاعات آن به شیوه کتابخانه ای و اسنادی بدست آمده که ابتدا به تبیین مفهوم تربیت، زیبایی و زیبایی شناسی از گذشته تا حال پرداخته و سپس به بیان دیدگاهها، اصول تربیت زیبایی شناسی بر اساس مبانی فلسفی و نیز هنر پرداخته شده و به بررسی رابطه ی فعالیت های هنری و زیبایی شناسی با اختلال یادگیری پرداخته و در نهایت به تأثیر مثبت آن بر رفتارهای هیجانی و اجتماعی اختلال یادگیری و رفع مشکلات که در نتیجه فعالیت هنری، تربیت دید زیبایی شناسی در والدین، معلمان و دانش آموزان بدست می آید؛ دست یافته است.
کلیدواژه ها