تاریخ، فلسفه و ماهیت آموزش هنر در دورۀ ابتدایی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1047-CNF
نویسندگان
کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه پیام نور مرکز همدان
چکیده
مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش، شناخت توانایی‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان و شکوفا نمودن آن ها در جهت ایجاد مهارت‌های لازم در تمامی ابعاد و جنبه‌های رشد آن‌ها می‌باشد. فعالیت‌های هنری وسیله‌ای برای ارتباط فکر و بیان است که از طریق آن می‌توان ارتباط خوب و مؤثری با دیگران برقرار کرده و از آن برای تربیت عقلانی، عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان استفاده کرد؛ زیرا این امر موجب بروز تمایلات، افکار، احساسات و تجارب فردی می-شود. در فرایند خلاقیت هنری، هنر شخصیت را پرورش داده و آن‌چه را که به زبان نمی‌آید، بیان می‌کند؛ چرا که هنر وسیلۀ بیان خویشتن است و به عنوان صمیمانه‌ترین زبان بیان احساسات به شمار می‌آید. رشد حافظۀ احساسی، احساس زیباشناختی و پرورش تصورات عینی و خلاق دانش‌آموزان یکی از مسائل ضروری مدارس کنونی است. درس هنر همچون سایر درس‌ها، اهمیت زیادی در پرورش ویژگی‌های ذکر شده دارد.شد حافظۀ احساسی، احساس زیباشناختی و پرورش تصورات عینی و خلاق دانش‌آموزان یکی از مسائل ضروری مدارس کنونی است. درس هنر همچون سایر درس‌ها، اهمیت زیادی در پرورش ویژگی‌های ذکر شده دارد.
کلیدواژه ها