نقش محیط درآموزش هنردوره ابتدایی ازدیدگاه لوریس مالاگاتسی
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1039-CNF
نویسندگان
دانشجومعلم آموزش ابتدایی پردیس الزهرا(س) دانشگاه فرهنگیان استان سمنان
چکیده
زمینه تحقیق: در یک نگاه سیستمی ، چگونگی معماری مدارس و اصول و عناصر تشکیل دهنده آن نظیر فرم تناسب و مقیاس ، نوع سازمان دهی فضائی ، رنگ ، نور ، صدا ، تجهیزات و فضای باز محوطه و ... می تواند اثرات قابل توجهی بر دانش آموزان باقی بگذارند. هدف وروش تحقیق :دراین مقاله که با ابزار مطالعه کتابخانه ای وگردآوری مطالب ازمنابع کتابخانه ای ، مقالات نوشته شده اصحاب تعلیم وتربیت ومحتوای موجوددرفضای مجازی وبراساس روش مروری وتوصیفی –تحلیلی استفاده گردیده، سعی شده است به رویکرد آموزشی و نقش واهمیت محیط درآموزش هنردوره ابتدایی ازدیدگاه لوریس مالاگاتسی پرداخته شود.یافته ها ونتایج مطالعه صورت گرفته نشان میدهد سازماندهی محیط یادگیری بهعنوان یکی از پایههای اساسی برنامه آموزشوپرورش دوران اولیه کودکی، اهمیت بسیاری ازدیدگاه لوریس مالاگاتسی دارد.تعلیمدهندگان دراین نظریه به آنچه از محیط به کودکان میرسد، توجهی خاص دارند و همواره به این میاندیشند که محیط چه چیزی به کودکان یاد میدهد و از همین رو، اغلب از آن بهعنوان «معلم سوم»یادمیشود.
کلیدواژه ها