نقش موثر طبیعت (به ویژه لند آرت)برای معلمان در پرورش خلاقیت دانش آموزان
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1038-CNF
نویسندگان
فرهنگیان مرکز شهید بهشتی اقلید
چکیده
چکیده
هدف از نگارش این مقاله اهمیت دادن معلمان به طبیعت و ارتباط آن با خلاقیت دانش آموزان در شناخت بهتر محیط برای افزایش خلاقیت آنها است. تولید اثر هنری به شیوه ی هنر زمین (Land Art) یا هنر محیطی توسط کودک با توجه به ویژگی های ذهنی، رفتاری و شناختی دانش آموزان و با به کارگیری رنگ ها، فرم های طبیعی مناسب برای آنها ، توسط معلمان می تواند مکان وموقعیت مناسبی را برای رشدشان فراهم آورد.هنر محیطی فعالیتی است، که خلاقیت و یادگیری، شادی و تجربه، و موقعیتهای بازی و کاوش را با هم تلفیق کند. هنر محیطی نقطهای است که طبیعت، زیباییشناختی و انسان خلاق به هم میرسند تا شرایط را برای بیان خلاقانه فراهم کنند. هدف این هنر برای همه، کشف دوباره طبیعت است. بنابراین می توان با بررسی مبانی دانش فرمی ورنگی محیط طبیعی توسط معلم ،امکانی به وجود آورد که پاسخگوی نیازهای جسمی وروانی دانش آموز در افزایش خلاقیت موثر باشد.
هدف از نگارش این مقاله اهمیت دادن معلمان به طبیعت و ارتباط آن با خلاقیت دانش آموزان در شناخت بهتر محیط برای افزایش خلاقیت آنها است. تولید اثر هنری به شیوه ی هنر زمین (Land Art) یا هنر محیطی توسط کودک با توجه به ویژگی های ذهنی، رفتاری و شناختی دانش آموزان و با به کارگیری رنگ ها، فرم های طبیعی مناسب برای آنها ، توسط معلمان می تواند مکان وموقعیت مناسبی را برای رشدشان فراهم آورد.هنر محیطی فعالیتی است، که خلاقیت و یادگیری، شادی و تجربه، و موقعیتهای بازی و کاوش را با هم تلفیق کند. هنر محیطی نقطهای است که طبیعت، زیباییشناختی و انسان خلاق به هم میرسند تا شرایط را برای بیان خلاقانه فراهم کنند. هدف این هنر برای همه، کشف دوباره طبیعت است. بنابراین می توان با بررسی مبانی دانش فرمی ورنگی محیط طبیعی توسط معلم ،امکانی به وجود آورد که پاسخگوی نیازهای جسمی وروانی دانش آموز در افزایش خلاقیت موثر باشد.
کلیدواژه ها