بررسی روایت های معلمان از تلفیق هنر و زیبایی شناسی با سایر حوزه های یادگیری دوره ابتدایی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1037-CNF
نویسندگان
معاون آموزشی و پژوهشی
چکیده
تلفیق هنر و زیبایی شناسی با سایر حوزه های یادگیری از راه های اثربخشی و کیفیت بخشی به تدریس است. در این مقاله چگونگی انجام این تلفیق با مراجعه به روایت های تجربی معلمان دوره ابتدایی مورد کاوش قرار گرفته است. بدین منظور ابتدا موضوع با نمونه های در دسترس مطرح سپس از طریق آنها به روش هدفمند 10 نفر برای گردآوری اطلاعات انتخاب شدند و 15 نمونه تلفیق در روایت هایشان ذکر کردند. تحلیل داده های گردآوری شده با روش کدگذاری سه مرحله ای و اعتباریابی نتایج نیز از طریق بازبینی نتایج توسط مشارکت کنندگان انجام شده است. یافته ها نشان داد که تلفیق هنر و زیبایی شناسی با سایر حوزه های یادگیری در دوره ابتدایی دارای نتایج و آثار درسی و فرادرسی است که از مهمترین آنها به تعمیق، تثبیت و انتقال آموخته ها یا تقویت انگیزه یادگیرندگان اشاره کرد. از سوی دیگر این تلفیق در دروس فارسی و ریاضی بیشتر از سوی معلمان مورد استفاده قرار گرفته است.
کلیدواژه ها