بررسی خلاقیت در برنامه درسی هنر در دوره ابتدایی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1035-CNF
نویسندگان
1معلم مقطع دبستان، پایه اول
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شیراز مرکز سلمان فارسی
چکیده
در این مقاله سعی شده است که نقش خلاقیت و نوآوری در برنامه درسی هنر در دوره ابتدایی برای دستیابی به هدف‌های آموزشی مورد بررسی قرار گیرد. همان‌طور که می‌دانیم لازمه‌ی دستیابی به هدف‌های آموزشی، ارتقای سطح آموزشی و به دست آوردن موفقیت، پرورش افرادی است که بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کرده، قوای خلاقیت خود را پرورش دهند و از همین قوای خلاقیت بتوانند در آینده استفاده کنند و با کارآمدی بالا در نهادها فعالیت کنند. یکی از راه‌های پرورش خلاقیت توجه به تفکر انتقادی در تمام امور می‌باشد. توجه به تفکر انتقادی یکی از ویژگی‌های معلمان و دانش‌آموزان خلاق می‌باشد. استفاده از شیوه نوین آموزشی نیز در پرورش خلاقیت مؤثر بوده و اطلاعات جدیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این مقاله سعی شده است که روش تقویت قوای خلاقیت در دانش‌آموزان در درس هنر ارائه شود. در پایان نیز پیشنهاداتی در جهت رشد خلاقیت و تفکر دانش‌آموزان ارائه شده است.
کلیدواژه ها