بررسی صلاحیت های معلمان هنر در دوره ابتدایی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1032-CNF
نویسندگان
عضو هیئت علمی. دانشگاه فرهنگیان
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی صلاحیت های معلمان هنر در دوره ابتدایی است. پژوهش حاضر از جهت هدف از پژوهش های کاربردی است، از جهت روش از نوع مطالعات اسنادی است. جامعه آماری پژوهش اسناد بالا دستی است. ابزار جمع آوری داده ها در پژوهش حاضر، برگه های فیش برداری است. نتایج تحقیق به طور کلی نشان داد که معلم های هنر در دوره ابتدایی علاوه بر صلاحیت های عمومی (صلاحیت دانشی، پداگوژیگی، روانشناختی) باید دارای صلاحیت همچون داشتن روحیه شاد و امیدواری نسبت به زندگی، شناخت علائق، رغبت‌ها و استعدادهای هنری دانش‌آموزان، شناخت تکالیف هنری دانش آموزان، مهارت در تمیز نگاه داشتن، رعایت اصول بهداشتی و تزیین مناسب کلاس، داشتن کنترل عاطفی در برخورد با دانش‌آموزان، پرورش قدرت هنر و زیباشناختی در دانش آموزان، علاقه به میراث فرهنگی، مهارت کارگروهی، توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان، توانایی نقد ادبی و..... معلمان هنر باید به روش مشارکتی، آموزش دهند و هنر باید به صورت تلفیقی تدریس شود.
کلیدواژه ها