بررسی آموزش هنر در مقطع ابتدایی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1030-CNF
نویسندگان
دانشجوی آموزش ابتدایی مرکز آموزش عالی زینب کبری کازرون پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان فارس
چکیده
زبان هنر، اصیل ترین، خالص ترین و رساترین زبان هاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی سوق داد. بنابراین به اقتضای وسعت و جنبه‌های متفاوت هنر باید از آن بحث و گفتگو شود تا ارزش واقعی آن آشکار گردد. زمانی که پهنای گیتی به روی انسان گشوده می‌شود، پرورش تصور خلاق در کودکان و هدایت آن ها به قدرت درک و تشخیص رویداد های اطراف اهمیت ویژه ای می یابد. بر این اساس پژوهش حاضر در تلاش است تا به بررسی آموزش هنر در دوره ابتدایی بپردازد و تاثیر هنر بر خلاقیت و اضطراب دانش آموزان را بررسی کند . زیرا هنر در زمینه تعلیم و تربیت و کشف استعدادهای خلاق دانش آموزان نقش حیاتی داشته و قادر است یک انسان کوچک را به سوی جهان نوآوری‌ها و خلاقیت ها رهنمون ساخته و او را با گنج های گرانبهای فرهنگ و هنر آشنا سازد. این پژوهش نشان می‌دهد که هنر و حضور دانش آموزان در فضای هنری خلاقیت آن ها را افزایش می دهد و همچنین هنر نقش مهمی در کاهش میزان اضطراب دانش آموزان دارد و به عنوان یک مکمل در روند درمان اضطراب می تواند در تسریع و بهبود آن نقش بسزایی داشته باشد.
کلیدواژه ها