تربیت معلم هنر: برنامه درسی تربیت معلم هنر در ایران و تجارب و مطالعات بین المللی
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1028-CNF
نویسندگان
مدرس گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان کردستان
چکیده
این مقاله به مبحث تربیت معلم هنر و برنامه درسی موجود در ایران و الگوهای بین المللی برای جذب معلم به صورت عام و معلم هنر به صورت خاص میپردازد. چالش تربیت معلم معضل خاص ایران نیست بنا به شواهد موجود، در سطح جهان نیز پژوهش های به عمل آمده هنوز نتوانستهاند به روشنی نشان دهند که کدام برنامه درسی تربیت معلم و با کدام ساختار از اثر بخشی بیشتری برخوردار است و قادر است معلمان توانمندتر و موفق تری را به کلاس های درس گسیل نماید. در این مقاله سعی بر این است که الگوها و روش های مختلف جذب معلم هنر در ایران مورد بررسی قرار گیرد و هم چنین در بخش بعدی به برنامه درسی در تربیت معلم هنر در ایران شاره شده و الگوهای بین المللی برنامه درسی تربیت معلم هنر مورد بررسی قرار گیرد.
صرف نظر از اینکه از لحاظ تاریخی از تاسیس دارالمعلمین و دارالمعلمات تا تاسیس دانشگاه فرهنگیان تفاوت ها و فراز و فرودهایی صورت گرفته است اما در این مقاله بر الگوهای جذب سنوات اخیر در آموزش و پرورش برای آموزش درس هنر و مزایا و معایب هر کدام از این موارد و همچنین برنامه درسی آموزش هنر در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار میگیرد.
صرف نظر از اینکه از لحاظ تاریخی از تاسیس دارالمعلمین و دارالمعلمات تا تاسیس دانشگاه فرهنگیان تفاوت ها و فراز و فرودهایی صورت گرفته است اما در این مقاله بر الگوهای جذب سنوات اخیر در آموزش و پرورش برای آموزش درس هنر و مزایا و معایب هر کدام از این موارد و همچنین برنامه درسی آموزش هنر در دانشگاه فرهنگیان مورد توجه قرار میگیرد.
کلیدواژه ها