جایگاه هنر در آموزش ریاضی ابتدایی
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1004-CNF
نویسندگان
1عضوهیات علمی گروه ریاضی- دانشگاه فرهنگیان استان آذر بایجان شرقی
2هیئت علمی گروه علوم تربیتی-دانشگاه فرهنگیان- استان آذربایجان شرقی
چکیده
هنرهای زیبا و ریاضیات ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و مکمل یکدیگرند. معلمان میتوانند از زیباییهای هنری - ریاضی خلقتهای طبیعت، و آثار هنری هنرمندان در کلاس های درسی،برای آموزش محتوای ریاضی استفاده کنند. در این مقاله ضمن بیان وجه اشتراک مبانی ریاضی و هنر و همچنین تکنیکهای هنری، ارتباط آنها با آموزش مفاهیم کتاب ریاضی دورهی اول ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است؛ این بررسی نه تنها جایگاه و ارزش هنر در آموزش دروس ابتدایی به خصوص ریاضی را نشان میدهد ؛ بلکه یادآوری مینماید که معلمان ابتدایی باید به موازات دانش ریاضی کافی، یک هنرمند هم باشند.
هنرهای زیبا و ریاضیات ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و مکمل یکدیگرند. معلمان میتوانند از زیباییهای هنری - ریاضی خلقتهای طبیعت، و آثار هنری هنرمندان در کلاس های درسی،برای آموزش محتوای ریاضی استفاده کنند. در این مقاله ضمن بیان وجه اشتراک مبانی ریاضی و هنر و همچنین تکنیکهای هنری، ارتباط آنها با آموزش مفاهیم کتاب ریاضی دورهی اول ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است؛ این بررسی نه تنها جایگاه و ارزش هنر در آموزش دروس ابتدایی به خصوص ریاضی را نشان میدهد ؛ بلکه یادآوری مینماید که معلمان ابتدایی باید به موازات دانش ریاضی کافی، یک هنرمند هم باشند.
هنرهای زیبا و ریاضیات ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و مکمل یکدیگرند. معلمان میتوانند از زیباییهای هنری - ریاضی خلقتهای طبیعت، و آثار هنری هنرمندان در کلاس های درسی،برای آموزش محتوای ریاضی استفاده کنند. در این مقاله ضمن بیان وجه اشتراک مبانی ریاضی و هنر و همچنین تکنیکهای هنری، ارتباط آنها با آموزش مفاهیم کتاب ریاضی دورهی اول ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است؛ این بررسی نه تنها جایگاه و ارزش هنر در آموزش دروس ابتدایی به خصوص ریاضی را نشان میدهد ؛ بلکه یادآوری مینماید که معلمان ابتدایی باید به موازات دانش ریاضی کافی، یک هنرمند هم باشند.
کلیدواژه ها