مروری بر هنردرمانی با تاکید بر تئاتر درمانی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1002-CNF (R1)
نویسندگان
آموزگار ابتدایی - سازمان آموزش پرورش
چکیده
چکیده
یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روش هایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل هنردرمانی می باشد، که با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکردئ و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند، معلمان می توانند با استفاده از ابعاد توانمند سازی روانشناختی و با ایجاد فرصت های طلایی در امر آموزش یادگیری دانش آموزان را تا حد زیادی افزایش دهند . هنر یادگیری لذت بخش و متنوع ، پرورش هوش های گوناگون ، تقویت مفاهیم و موضوعات درسی و تربیت هنری را در دانش آموزان منجر می شود . در این تحقیق که یک مطالعه مروری است نشان داده شد که روان درمانی بر مبنای تئاتر درمانی در پژوهش های پیشین تاثیر بسزایی بر بعد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان داشته است.
یکی از چالش هایی که در آموزش مطرح است این است که باید در آموزش از روش هایی استفاده شود که به روز و جذاب باشد و یادگیری عمیق تری را ایجاد کند که متاسفانه چنین نیست. عوامل متعددی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش دارد که یکی از این عوامل هنردرمانی می باشد، که با ایجاد انگیزه در دانش آموزان می تواند به عملکردئ و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند، معلمان می توانند با استفاده از ابعاد توانمند سازی روانشناختی و با ایجاد فرصت های طلایی در امر آموزش یادگیری دانش آموزان را تا حد زیادی افزایش دهند . هنر یادگیری لذت بخش و متنوع ، پرورش هوش های گوناگون ، تقویت مفاهیم و موضوعات درسی و تربیت هنری را در دانش آموزان منجر می شود . در این تحقیق که یک مطالعه مروری است نشان داده شد که روان درمانی بر مبنای تئاتر درمانی در پژوهش های پیشین تاثیر بسزایی بر بعد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان داشته است.
کلیدواژه ها